FAQs
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Q1. Why do we need to install a balcony PV system?
When used as a balcony PV power station, this power station stores the energy from the solar panels in the power station. It can be connected to the power grid to supply electricity to the household and help users save on electricity costs.
Q2. Why does the device stop when the battery capacity drops to 3%?
To protect the battery power, when the battery capacity is ≤ 5%, the AC output will be cut off in off-grid mode; when the battery capacity is ≤ 3%, the DC&USB outputs will be cut off in off-grid mode; when the battery capacity is ≤ 10%, the on-grid output will be cut off in on-grid mode.
Q3. Which solar modules is the power station compatible with?
This product has an input voltage range of 18-100V, and you can freely combine solar modules according to your needs and the size of the installation area. Note: Regardless of how many solar modules are connected in series, the total open circuit voltage when connected in series must be below 96V. This product features an intelligent temperature control system. Built-in fans help our product maintain better cooling and ensure safe use. A slight noise is normal during use or charging.
Q4. Why is there noise during operation or charging?
This product has an intelligent temperature control system, built-in fans help our product maintain better cooling and safe use, a slight noise is normal during use or charging.
Q5. Can I charge this power station while a device is connected?
This depends on whether you are in off-grid or on-grid mode. In off-grid mode, the device supports simultaneous charging and discharging, and you can charge other devices while charging this power station.
In grid-tied mode, the AC charging function and the grid-tied function cannot be used at the same time because the input and output terminals are the same.
Q6. Can the device be used to jump start a car?
No, it cannot be used to jump start a vehicle.
However, it can be used as a power source for cars. The car can be charged using a separately available power cable.
Q7. Why does the device's output automatically turn off after a certain period of time when power consumption is low?
The standby time and output power can be set in the app to prevent battery consumption if the output is forgotten to be turned off during use. If the detected inverter output power continuously remains ≤ the set ECO power during the set ECO time, the system will automatically enter inverter standby mode. For example, if the ECO power is set to 5W and the time is set to 5 minutes, the system will automatically enter inverter standby mode if the AC output power continuously remains ≤ 5W for 5 minutes.
If the detected output power of the DC and USB ports remains continuously ≤ 3 W during the set time, the system will automatically turn off the DC and USB switches.
For example, if the time is set to 01 hour 00 minutes, the system will automatically turn off the USB or DC switch when the output power of the USB or DC port remains ≤ 3W continuously for 1 hour.
Q8. Is this power station waterproof?
No, please DO NOT store it in humid conditions for extended periods of time. Please store it in a dry and cool place.
Q9. Can I use or charge this power station in subzero temperatures?
The temperature ranges for this power station are as follows:
AC charging: 0℃-40℃(32℉-104℉); discharging: -10℃-40℃(14℉-104℉); storage: -20℃-60℃(-4℉-140℉).
Technically, it is possible to operate electrical devices under these conditions.
10.Wie kann ich den Status meiner Bestellung überprüfen?
Es gibt drei Möglichkeiten, den Status Ihrer Bestellung zu verfolgern:
1. Nach Ihrem Kauf senden wir Ihnen eine E-Mail mit einer Seendungsverfolgungsnummer. Damit können Sie den Status Ihrer Bestellung auf der Website desVersanddienstleisters (z. B. FedEx, UPS) überprüfen.
2. Besuchen Sie die Seite zur Auftragsverfolgung und gebenSie Ihre Bestellnummer und E-Mail- Adresse ein oder geben Sie Ihre Sendungsverfolgungsnummer direkt ein, um Sendungsverfolgungsinformationen zu erhalten.
3. Bitte kontaktieren Sie uns unter support@allweipower.com um weitere Unterstützung zu erhalten.
(Wir sind immer für Sie da, auch an Feiertagen.)
11.Wann werde ich mein Paket erhalten?
Normalerweise dauert die Bearbeitung und der Versand atus unserem deutschen Lager 1-2 Werktage.
Nach dem Versand dauert die Lieferung je nach Standort iin der Regel 3-7 Werktage.
12.Was soll ich tun,wenn der Bestellstatus längere Zeit nicht aktiualisiert wurde?
Wenn Ihr Bestellstatus über einen längeren Zeitraum niccht aktualisiert wurde, wenden Sie sich bitte an unseren Kundendienst, um Hilfe zu erhalten. Bitte geben Sie unbedingt Ihre Bestellnummer an, damit wir das Problem umgehend untersuchen können.
13.Warum habe ich aus meiner Bundle-Bestellung nur ein Paket erhalten?
Wir verfügen über mehrere Lager und manchmal sind die Artikel Ihrer Bestellung möglicherweise nicht alle an einem Standort verfügbar. In diesem Fall versenden wir ausunterschiedlichen Lagern, wodurch es zu zeitlich versetzten Lieferzeiten kommen kann.
14.Was soll ich tun,wenn ich mein Paket nicht erhalte,obwohl die Senddungsverfolgung eine Zustellunganzeigt?
Dafür kann es zwei Gründe geben:
1. Wir empfehlen Ihnen, bei Ihren Nachbarn nachzufragen, ob sieirrtümlicherweise ein Paket erhalten haben.
2. Fehler im Bestellsystem können zu falschen Tracking-Informationen führen. Bitte wenden Sie sich an unseren Kundendienst, um das Problem zu untersuchen und zu liosen.
If you have any further questions, you can also send your feedback or inquiry through our online customer service.
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We will be happy to remain your contact and help you further: Our competent support team will help you quickly and friendly at any time.